Welcome to RUSaCis - эмулятор Interlude

Присоединяйтесь к нам прямо сейчас, чтобы получить доступ ко всем нашим возможностям. После регистрации и входа в систему вы сможете создавать темы, публиковать ответы в существующих темах, давать репутацию пользователям - так же приобрести исходный код. Это также быстро, так чего же вы ждете?

[NEW] Что хотите видеть в сборке?

otomari

Вассал
INTERLUDE
Регистрация
8 Дек 2024
Сообщения
43
Реакции
7
Баллы
8
RaCoin
20
Доброго времени суток.
Есть предложение замутить команду типа .mammon чтобы получать лично в системный чат по аналогии в .online только инфу о мамонах, это была бы хорошая альтернатива оповещений о мамонах в анонсах
 

SEDUN

Бродяга
Регистрация
26 Фев 2025
Сообщения
7
Реакции
4
Баллы
3
RaCoin
30
27. Доп: Реализация трансмогрификации/изменения внешнего вида снаряжения на Formal Wear (Свадебный Наряд и только его).
Видится это так: в ячейку, отвечающую за нижнее белье/тату/плащ помещается декоративный предмет, не имеющий никаких характеристик, одновременно перекрывающий внешний вид экипированной брони в ячейках шлема/торса/штанов/перчаток/сапог.
Если это можно будет реализовать с уже существующим предметом Formal Wear, то необходимо проверить работоспособность свадебных церемоний, когда данный предмет будет экипирован уже в другую ячейку.

P.S. Мне всегда нравились свадебные наряды в Л2, но к сожалению, игроки не могут ими насладиться там, где они проводят большую часть своего времени - вне стен замков. Не знаю, есть ли где-то нечто подобное, но я думаю, что много людей предпочтут хотя бы иногда менять внешний вид своей брони.


 
Последнее редактирование модератором:

ForceUnleashed

Виконт
Команда форума
Leader
INTERLUDE
CLASSIC
Developer
CLASSIC
INTERLUDE
Регистрация
21 Авг 2020
Сообщения
1,031
Решения
6
Реакции
852
Баллы
113
Веб-сайт
rusacis.com
RaCoin
10
option to be able to sell enchanted and argued items through a multisell, the configuration should be something like this:
Код:
<item>
        <ingredient id="57" count="100"/><!-- adena -->
        <production id="2493" enchant="16" augmentation id="14561" skillId="3203" skillLevel="1" count="1"/><!-- brigandine_shield -->
    </item>

enchant already impl.
How you show augment weapon in shop? (info not disabled).
 

Fws

Бродяга
INTERLUDE
INTERLUDE
Регистрация
13 Сен 2022
Сообщения
24
Реакции
7
Баллы
3
Адрес
Argentina
RaCoin
0
An option for Seven Signs mobs to always drop stones, leaving aside competition, so they can be open 24/7. Not everyone uses 7s in retail mode. It would be nice to make it a little more dynamic. (I've seen this in many builds, and I think it's a good setup to add.)

# To always spawn only mobs with a drop of stones - SevenSingStaticEventPeriodSpawn = True
SevenSingStaticEventPeriodSpawn = True
 

Felcaster

Бродяга
Регистрация
13 Май 2022
Сообщения
13
Реакции
5
Баллы
3
RaCoin
25
Возможность устанавливать рейт на опыт для диапазона уровней игрока, например:
1-10 лвл = х1 рейт
11-20 = х5
21-30 = х10
31-40 = х20 и т.д.
Или для диапазона уровней мобов, что логичнее. Будет мотивация раньше "пробовать" более сильных мобов.
 

Mi-star

Death Lord Ipos
CLASSIC
CLASSIC
INTERLUDE
INTERFACE
Регистрация
24 Апр 2022
Сообщения
87
Реакции
40
Баллы
18
RaCoin
500
Возможность устанавливать рейт на опыт для диапазона уровней игрока, например:
1-10 лвл = х1 рейт
11-20 = х5
21-30 = х10
31-40 = х20 и т.д.
это уже реализовано

# Указать рейт можно для каждого уровня отдельно. Значения могут быть дробные. Что-то вроде
# Конфиг включает динамические рейты на опыт (только опыт!). Формат: уровень:рейт
DynamicXp = False
DynamicXpRates = 1:5;2:5;3:5;4:5;5:5;6:4;7:0.5;8:0.25
 

Felcaster

Бродяга
Регистрация
13 Май 2022
Сообщения
13
Реакции
5
Баллы
3
RaCoin
25
В каком конфиге и с какой ревизии?
 

Aztur

Бродяга
Регистрация
21 Июл 2022
Сообщения
20
Реакции
20
Баллы
3
RaCoin
20
Возможность отключить дроп по группам. На рейтах выше х1 это зло =)
 

Mi-star

Death Lord Ipos
CLASSIC
CLASSIC
INTERLUDE
INTERFACE
Регистрация
24 Апр 2022
Сообщения
87
Реакции
40
Баллы
18
RaCoin
500
Возможность отключить дроп по группам. На рейтах выше х1 это зло =)
есть в rus_acis.properties

Код:
# Укажите через запятую, какую категорию Вы хотите убрать из дропа SPOIL, CURRENCY, DROP, HERB, SEALSTONE.
SkipCategory =

Или интересует именно группа внутри DROP?
 

4Unknow

Вассал
Регистрация
6 Мар 2023
Сообщения
52
Реакции
6
Баллы
8
RaCoin
0
Good evening 🌙✨
I’d like to suggest a mod: would it be possible to create one where, upon reaching level 20 🎯, the player receives certain items 🎁, and at level 40 🛡️, other items, depending on their class ⚔️🧙‍♂️?


I work with UI design 🎨, so I could create the images for the reward box 📦, or even use a similar one to the example I posted in this thread
Image native box:
Screenshot_1.png

or i can create anothers, custons.
 

Mi-star

Death Lord Ipos
CLASSIC
CLASSIC
INTERLUDE
INTERFACE
Регистрация
24 Апр 2022
Сообщения
87
Реакции
40
Баллы
18
RaCoin
500
Good evening 🌙✨
I’d like to suggest a mod: would it be possible to create one where, upon reaching level 20 🎯, the player receives certain items 🎁, and at level 40 🛡️, other items, depending on their class ⚔️🧙‍♂️?


I work with UI design 🎨, so I could create the images for the reward box 📦, or even use a similar one to the example I posted in this thread
Image native box:
Посмотреть вложение 1753

or i can create anothers, custons.
Be more specific with requests, guys.
How this should work?
Provide a config example (based on level, class, archetype?).
Think of general flow and negative scenarios:
- Should it display a popup window with a list of items and "Claim" button
- If yes: what will happen if player just closes the popup or logs out without claiming the items?
- Should it automatically put items into player's inventory?
- If yes: should we notify the player somehow with on screen message? What if player has full inventory in this moment of level up? What if player is trading? What if player is dead/in abnormal state/busy?
- Should it be manageable via a standalone NPC/Community board?
- If yes: again the same scenarios as automatic claim and also what if I skip level 20 reward and then try to claim reward on level 40, will I get 2 packs of rewards or just the last one?

Every request is not simple as that "I want this", think of it from all the points of view and negative/edge cases as well. Without that thorough description the chances it will be implemented are pretty low.
 

4Unknow

Вассал
Регистрация
6 Мар 2023
Сообщения
52
Реакции
6
Баллы
8
RaCoin
0
Be more specific with requests, guys.
How this should work?
Provide a config example (based on level, class, archetype?).
Think of general flow and negative scenarios:
- Should it display a popup window with a list of items and "Claim" button
- If yes: what will happen if player just closes the popup or logs out without claiming the items?
- Should it automatically put items into player's inventory?
- If yes: should we notify the player somehow with on screen message? What if player has full inventory in this moment of level up? What if player is trading? What if player is dead/in abnormal state/busy?
- Should it be manageable via a standalone NPC/Community board?
- If yes: again the same scenarios as automatic claim and also what if I skip level 20 reward and then try to claim reward on level 40, will I get 2 packs of rewards or just the last one?

Every request is not simple as that "I want this", think of it from all the points of view and negative/edge cases as well. Without that thorough description the chances it will be implemented are pretty low.
Sorry for not being specific before, I’ll be more detailed now.
Taking some ideas from L2 life, I think this mod is interesting for low-rate servers, just like any other server configuration.


When reaching level 20 (which is when players unlock a new grade of items), a box would appear in the inventory (or through a pop-up) that gets added to the player’s inventory. When clicking the box, it opens and gives the items (which would be configured for each class) upon opening.


This system could be used in many ways: for example, at certain levels players would receive specific boxes, each containing certain items. It would be possible to configure both the level and the box the player would receive.


Important note: these items cannot be dropped, sold, or stored in the warehouse; they can only be destroyed.
 
Сверху Снизу